zaterdag 5 januari 2013

Kadootjes

Een tijdje geleden ging ik op bezoek bij mijn neef, in eerste instantie om zijn retrokerstboom te bewonderen. Maar dat was dus buiten zijn kasten gerekend. Die kasten hadden namelijk een dringende schoonmaakbeurt nodig, niet dat ze vuil of rommelig waren. Helemaal niet zelfs, ze zaten gewoon propvol. Tom, want zo heet die neef van mij, kan namelijk geen kringloopwinkel binnengaan zonder buiten te komen met allerlei mooie spulletjes. En laten we nu zeggen dat ik de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plaats was!

Dit dienblad met bloemetjes staat niet alleen mooi op mijn kast, maar wordt ook elke dag gebruikt wanneer we aan de thee zitten!


Hij had ook nog een hele kast vol met stofjes liggen. Er hangt natuurlijk wel een opdracht aan vast. Tom zal een houten kinderstoeltje opknappen (want behalve kringloopwinkelverzot is hij ook nog eens superhandig en creatief) en ik maak dan een passend kussentje met 1 van deze mooie stofjes. En de rest mag ik gebruiken voor eigen naaisels!


En tot slot kreeg ik nog een hele zak scheutjes van een plant waar ik de naam niet van ken.




7 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Leuk hé, en hij heeft er nog veel meer. Ik kijk er dus stiekem naar uit om nog een keertje op het juiste moment op bezoek te gaan! ;-)

      Verwijderen
  2. Waauw... zoeen man kom je toch ook niet vaak tegen denk ik...
    En die planten... de naam ken ik niet, maar het groeit wel heel erg hard... ik heb er ook zoeen staan, en ik moet daar regelamtig stukken vanaf knippen, iedereen in mijn omgeving heeft er al scheuten van, dus nu zijn ze voor de vuilbak, wel jammer maar heb zelf ook meer dan planten genoeg staan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die planten groeien echt snel ja, maar ik hoop binnenkort mijn kast met een beetje groen te decoreren... dus laat maar groeien!

      Verwijderen
  3. Hoi ! ik 'ontdekte' je via Emmel, ik ga je volgen en regelmatig kookinspiratie komen halen bij jou.
    Je neef heeft oog voor coole stofkes!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Carla! Ik ga op mijn beurt ook inspiratie opdoen op jouw blog... héél leuk!
    Mijn neef heeft idd oog voor hele leuke dingen, en hij ziet ook vaak iets in 'prullen' die door anderen werden afgeschreven.
    Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ook hier geraakt door memel
    Ik wil ook zo een neef
    Waar vind je die ?
    Die plant heb ik ook
    Groeit heel gemakkelijk

    BeantwoordenVerwijderen