vrijdag 7 december 2012

Wortelcake

Gisteren maakte ik een cake met de worteltjes die het paard van de Sint hier had achtergelaten:






Bereidingswijze*


  • Roer de boter (90g) met de bruine suiker (150g) romig. Voeg 2 theelepels geraspte sinaasappelschil toe. Klop de 2 eieren er één voor één onder. Meng er vervolgens de zelfrijzende bloem (220g), kaneel (1/2 theelepel), sinaasappelsap (2 eetlepels), melk (2 eetlepels), walnoten (50g, gehakt) en de geraspte wortelen (200 g) onder.
  • Giet het beslag in de ingevette bakvorm.
  • Bak de cake, 50 min. op 180 graden, ontvorm en laat op een taartrooster afkoelen.
  • Maak het glazuur door 3 eetlepels poedersuiker, 1 eetlepel sinaasappelsap en 60g smeerbare roomkaas goed te mengen.
  • Strijk het uit over de cake met behulp van een borsteltje of een lepel. 
* Voor dit recept baseerde ik me op het recept uit 'ons bakboek' en paste hier en daar een beetje aan.
 

2 opmerkingen:

  1. Ik vind worteltaart de lekkerste van al
    Doet mij ook altijd aan Londen denken
    En aan de mense hun gezicht als ze het de eerste keer proeven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of aan de mensen hun gezicht vooraleer ze het geproefd hebben!

      Verwijderen