vrijdag 9 januari 2015

Knutselemmer

Een tijdje geleden kwam ik een bericht tegen op internet over een knutselemmer. Op dat moment leek het mij hooguit leuk om ooit eens te maken. Later kwam het verlanglijstje van het petekindje van Ulrik: knutselspullen, want knutselen deed hij toch zo graag.
Ik dus op zoek naar dat berichtje, via wat omwegen vond ik het terug en hier is het.

Het is dus een emmer met wat bij nader inzien een gereedschapsriem bleek te zijn. Geen werkbeschrijving dus en ondertussen had ik het toch in mijn hoofd gestoken om zoiets te knutselen.

Het was een beetje prutsen, zelfs een keer opnieuw beginnen, maar ik ben toch blij met het resultaat:

In de emmer heb ik een lap stof voorzien van een grote zak. Ik naaide de twee uiteinden aan elkaar zodat het een koker werd die precies in de emmer paste. Voor de buitenkant gebruikte 2 lappen stof waarop ik ook een tweede en een derde laag voorzag, kwestie van genoeg opslagruimte te hebben. Ik naaide de twee lappen vast op het deel van de binnenkant. Om de twee delen op een ordelijke manier over de emmer te laten hangen en het 'wapperen' te beperken, bevestigde ik aan elke zijde nog een drukknop (kamsnap).
Volgende keer ga ik voor een grote emmer, deze viel wat klein uit, maar de stofjes van de Ikea zijn wel ideaal voor dit soort projecten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten