donderdag 23 oktober 2014

Halloween

'Mama, Halloween is het feest om mensen te laten schrikken en vrijdag moeten wij ons verkleden zodat we onze juf kunnen laten schrikken.' 
Zo kondigde onze Guust het halloweenfeest in zijn schooltje aan.

Hoewel je overal wel kostuums vindt in het teken van Halloween, toch leek het me nu ook weer leuk om zelf iets te maken.
Ik maakte ooit een cape en in datzelfde boekje stond nog een model, iets wat meer geschikt leek voor een iets ouder kindje.
Dit jaar gaat hij dus als een lief duiveltje naar school, zonder de griezelige tanden maar met een drietand.


De cape is vrij gemakkelijk in elkaar te steken. De grote hoeveelheid stof en het type (ik gebruikte karnavalszijde, en dat glijdt heel gemakkelijk) maken het iets moeilijker.
Het patroon is van Neue Mode (Stil).

En we doen natuurlijk ook aan recyclage: Onze Willem mag eens poseren met de andere cape. Wanneer hij iets gemakkelijker stapt (gisteren zette hij voorzichtig zijn eerste pasjes alleen), kunnen ze zich samen verkleden voor karnaval!

 

2 opmerkingen:

  1. Van die grote jongen ga ik schrik hebben ze

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was geen groot succes. Zijn cape ligt ondertussen al netjes opgeborgen in de verkleedkoffer en met heel veel moeite kon ik hem op school laten.
      Mijn lieve pantoffelheld...

      Verwijderen